divideD

 

Szerkesztőségünk minden héten kiválaszt egy hazai bandát, akit megtesz a hét zenekarának. Ennek keretén belül az alap információkon és hallgatnivalón túl olvashattok egy mini interjút 5 alap + pár speciálisan a bandára vonatkozó kérdéssel. A bandák kiválasztásánál sem az ismertség foka, sem a metalon belüli műfaj, sem a szakmában eltöltött idő nem számít. Az egyetlen kitétel, hogy hazai legyen, az egyetlen fokmérő pedig a minőség. Így megismerkedhettek számotokra eddig esetlegesen ismeretlen, színvonalas tehetségekkel, reményteljes feltörekvő titánokkal, illetve régebbi ismert bandákról is szerezhettek új információkat.

22135644_1856929544347073_8138699546576983518_o

A hét zenekara: divideD

Műfaj: Modern metal

Alakulás éve: 2014

Város: Budapest

A napokban jelent meg a budapesti divideD zenekar első, bemutatkozó lemeze. Ezért úgy gondoltuk, itt a helye a bandának, a hét zenekara rovatban. A 2014-ben indult alakulat, fiatal korának ellenére, már most igen szép karriert futott be, és nagy népszerűségnek örvend. Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint hogy a most megjelent albumuk, a Modulus tartalmaz már 11 saját dalt is, ráadásul az utóbbi években olyan bandák  előtt volt lehetőségük megmutatni tudásukat, mint az Arch Enemy. A maszkos úriemberek egy igazán szerethető és befogadható részét fogták meg a metal zenének, amit mesterien meg is valósítanak a sajátos nézetükkel fűszerezve. Lássuk:

20170927_DIVIDED_MODULUS_CD_DIGIPACK_FRONT_01_preview

Mi a zenétek legfőbb mozgatórugója?

Sziasztok, üdvözlünk minden olvasót, puszi mami! Nos, a kérdésben a válasz, hisz mozgatórugónk maga a zene, egy olyan egyveleg létrehozása, amit legalább annyira szívesen hallgatunk vissza, mint amennyire szeretnénk, hogy átjöjjön az embereknek, mind élőben egy koncert alatt, mind lemezről. Rengeteg hatás ért minket az évek alatt, és szeretnénk ezeket visszaadni, megmutatni, hogy mi hogyan is képzeljük el a dallamos modern metalt.

Van a bandának kitűzött végső célja? Milyen irányba haladtok, változtak a célok az idő múlásával?

Hát, ha a világuralom nem is, de a szokásos közhelyeket elpuffogtathatom, miszerint rengeteg koncert, cicis lányok az első sorban, külföldkülföldkülföld, de igazából a fentebb említett önmegvalósítás lenne a legfontosabb, továbbá szeretnénk mindig mozgásban lenni és valami újat mutatni. Újfajta zenei megközelítésekben és látványban egyaránt. Jelen pillanatban a színpadi show-nk kb. az 50-60%-a az út elején elképzelteknek. Persze voltak komolytalan ötleteink, de általában ezek megmutatták a kidolgozáskor, hogy sajnos a fiókban kell maradniuk. Ellenben nagyon szívesen túrjuk fel ezt a feneketlen fiókot, mikor leülünk ötletelni, baromi jól továbbgondolható klipötletek és ilyesmik voltak már évekkel ezelőtt is a fejünkben, az újra felvetett ötletek továbbgondolása pedig minden esetben megsimogatja önmagát.

Mekkora nálatok a dalszövegek szerepe a zenén belül? Milyen forrásból származnak inspirációk a szövegek megírásához? Van összefüggés a dalok szövegeinek tartalma között, vagy inkább aktuálisan felmerülő témákat dolgoztok fel?

A dalszövegek szerepe hatalmas. Belmont dolga a megírásuk, psyKlone-é pedig az ötletek földre visszacibálása és a nyelvtani részek helyrepofozása. Többnyire együtt születik a zenével és az énektémával. Ahogy Belmont fogalmazná, maga az ének is egy hangszer. Nem csinálhatsz olyat, hogy egy totál kész alapra csak úgy ráírsz egy szöveget, és akkor az majd lesz valahogy, csak a szótagszám stimmeljen. Az ének játékosságához, zenébe simulásához tudatosan kell használni a nyitott és zárt hangokat, a magas, mély hangrendű szavak, a hosszú és rövid magánhangzók tudatos használatán pedig rengeteg múlik. Van, mikor egy ezekre épült halandzsa szöveg hamarabb van meg az énektémával, és utána következik a helyes szavak megtalálásának versenye.
Forrásaink a hétköznapok, többnyire érzések, pár- és emberi kapcsolatokból származó vesztes vagy győztes helyzetek. Olyasmik vannak képbe öntve itt, amikbe bárki bele tudja képzelni magát. Szociális rendszeren elporolt kritikát is megfogalmaztunk, de egy színész szereplés közbeni belső aggályait is szavakba öntöttük már, mindezeket igyekeztünk nagyon szépen, helyzeteket leíró képekkel illusztrálni. Például “hunt the light with me in my room with no window” vagy “I bang my head against the wall between us just to make it higher”.

Élőben, vagy inkább stúdiókörnyezetben érzitek magatokat otthonosabban? Az élő produkció, vagy a stúdióanyag tökéletesítése a legfőbb cél?

A stúdióban a fő dalszerzőnk, psyKlone mozog a legotthonosabban, ő érti az összes hangszerelési dolgot és a rengeteg elektronikus kütyü használatát. Az éneket Belmonttal közösen fejtik meg, akárcsak a dalok szerkezetét és a témákat, ellenben élőben már teljesen együtt lélegzik az idén v0iddal öt tagúra bővült csapat, a basszusgitáros Sollal és a dobos Stalkherrel halálpontosnak érezzük a ritmusszekciónkat, ami a rengeteg elektro bejátszás miatt elengedhetetlen követelmény bármilyen minőségű színpadon. Az élő produkciót úgy tökéletesítjük együtt a stúdióanyaggal, hogy a mankó feldemózása és a tényleges felvétel között igyekszünk rengeteget játszani a számokat mind próbateremben, mind élőben, és így már 100%-ig berögzült, mindenki által magáévá tett témákat tudunk rögzíteni.

Mennyire vagytok nyitottak a metalon kívüli zenei stílusokra? Merítettek inspirációt más stílusokból a saját munkátokhoz?

Ha áthallgatod a lemezünket, nos, eléggé. (Nevet) Mindannyiunknak megvan a kellő ismerete a 80-as évek hair metaljában és pop-rockjában, továbbá az ezredfordulós nu-metal is komoly inspirációt jelent, de a 90-es évek strandslágereiből és az ezredforduló utáni, román zenei revolúció főbb szereplőitől is merítettünk már megoldásokat. A megafonba ordibáló német tranceénekesek legalább annyira fontos hatások, mint a legsötétebb US power riffhalmazok.

Honnan jött ez a maszkos felállás ötlete? Jelentenek valamit?

Nos, ezek a külön karakterek, alteregók egy térben és időben összeszedett csapatot állítanak fel, minden karakternek megvan a maga története, és ezek persze találkoznak. Novella is készül a csapat verbuválódásáról, de persze sem a jelmezeket, sem a háttérsztorit nem vesszük véresen komolyan, igyekszünk kellő (ön)iróniával kezelni a külsőségeket. Ezért mi röhögünk a leghangosabban, amikor era88 egy kuala-lumpuri proxy mögül abszolút mértékadó netes komment formájában hőbörög, hogy hogyan lehet ezt 2017-ben komolyan gondolni…ugyanis egy ilyen hozzászólással máris komolyabban vette, mint mi valaha is. 🙂

 

Röviden annyi, hogy Sol egy robotikában jártas tudós a XXIII. században, psyKlone a segédje, akit ismeretlen lények megölnek, mert egy összeesküvés-elméletével rátalált egy földönkívüli eredetű háttérhatalomra, amely a kerék feltalálása óta egyengeti az emberi történelmet. Halála után kiborgként visszahozva összeszedik a múltban azt a vámpírvadászt, aki önmagát feláldozva végzett Drakulával, így Belmont félig halott-félig gépként segíti őket tapasztalataival a vendettában, majd találkoznak Stalkherrel, a második világháború legdurvább fegyverszakértőjével, aki egy érzelem nélküli mániákus csatagép, mióta az arcára égette a halálfejes maszkot a mustárgáz. Az utazásaik miatt felszabaduló sötétanyag pedig egy v0id nevű lényben manifesztálódik, aki a csapattal való találkozásáig az univerzum leghírhedtebb fejvadászává nőtte ki magát. Természetesen rengeteg komolytalankodásból született a sztori, amit majd lehet később szeretnénk a mostani lemez designja után ténylegesen videojátékba önteni. A valóságban annyi történt, hogy amikor raktuk össze a zenekart és a kinézetről ötleteltünk, psyKlone feldobta a maszkjának a képét, hogy “na ő ebben lesz”, és onnantól jött a fejvakarás, hogy ezt akkor hogy bővítjük ki, hogyan adunk egy olyan pluszt amilyen még nincs itthon.

A zenei stílusotok eléggé eltér a megszokott hazai felhozataltól. Ezt a “piaci rést” szándékosan céloztátok meg, vagy van ennek valami külön storyja?

Nos, igen is, meg nem is. Teljesen magunktól kezdtünk el ezen az úton járni, az egészet psyKlone egy Within Temptation koncertélménye indította el, ami után fojtott keresztapa hangon hívta fel Belmontot, hogy “ilyesmit akarok csinálni, nincs mese”. Azzal, hogy piaci rés lenne ebben a műfajban, annyira nem értek egyet, hisz egy tucat zenekar kezdett el különféle stílusok fúziójára alapozott zenét játszani az utóbbi időben. Mi inkább szeretnénk rávezetni a zeneszerető embereket, hogy jobban figyeljenek oda arra, ami az elmúlt húsz évben a határainkon kívül történt a fémzenében, hisz rengeteg stílusban még mindig a legalább ennyire régi elődök jelentik a normát. Mi semmi mást nem szeretnénk, csak fogós témákkal és énekelhető refrénekkel hatalmas koncerteket nyomni, és olyan lemezeket letenni, amiket mi is szívesen hallgatunk végig, szkippelés nélkül, újra és újra, hónapokig .

IMG_1885_preview

 

 

Tetszett? Oszd meg a barátaiddal \m/