Buso Von Kobra

Név: Buso von Kobra

Műfaj: Rock

Megalakulás éve: 2008

Város: Budapest

Zenekartagok:

Ormai Bertold / basszusgitár

Kiss Tamás / dob

Csordás Róbert / ének

Benedek Tamás / gitár

Berke Ákos / gitár

Lehangolt gitárok,dallamos ének,középtempós dalok , sok sör és energiaital meg némi tömény szesz. 2008-ban ezekből állt össze a Buso von Kobra érzés,amit azóta vizuális effektekkel,film montázsokkal egészítettünk ki. Kedvenceinkből válogatunk a filmtörténet ZS kategóriás remekműveiből mint pl. Ed Wood-Bride of the monster vagy a Plan 9 from outer space. De merítünk a dögös csajokat nagy fegyverekkel felvonultató alkotásokból , valamint a fekete-fehér sci-fi filmekből és vérgőzös zombi történetekből is. A Buso von Kobra koncertek így teljes audiovizuális élményt nyújtanak, ahol egyszerre támadjuk az érzékszerveket.

 

2008-ban alakultatok. Ezalatt az idő alatt mik voltak a legfontosabb mérföldkövek a zenekar életében?

Különösebb kiugrások nem voltak az életünkben,hiszen alapvetően ez egy hobbizenekar. Mindenkinek volt mellette másik zenekara így mondhatni mindig háttérben volt ez a formáció.
Négy -öt éve  jelentkeztünk már egy pár számos demóval és az azóta felgyülemlett és rögzített  számainknak egy része ez a kivonat ami most Chinese tales from outer space vol 1. néven megjelent 2018 decemberében. Az albumon  szerepelnek régebbi számok, mint az elmúlt négy év, de szerintünk megérte várni, hiszen ha csak a –The wait -cimű számra gondolunk biztosan nem került volna bele női vokál, ha öt evvel ezelőtt vettük volna fel. A lemez kissé eklektikusnak tűnhet első hallásra ha az ember nem tudja, hogy itt négy különböző énekessel és két extra gitárossal van dolga, de a változatosságot mindannyian szeretjük . Vannak rajta harapósabb, slágeresebb vagy éppen elborultabb részek is. Ez az album a barátaink tehetsége és segítsége nélkül nem jöhetett volna létre. Ezúton is nagy és hatalmas köszönet érte nekik. Kovács Gergő /Red Swamp/ ének , Takács József “Jozzy”/ String Theory / gitár, Mári Péter / Room of the Mad robots / ének , Vörös Attila / Strength of Will / gitár.

Sok külföldi oldalon/sajtóban is szerepeltetek már. Hogy jöttek ezek a lehetőségek?

Már a nagylemez előtti demónkat is szétküldözgettük a világ számos pontjára az internet segítségével, különböző underground blogokra így már akkor is kaptunk nagyon jó visszajelzéseket . Most sem tettünk másként és így már nagyobb figyelmet kapott ez az új album és még több helyre tudott eljutni. Elismerő szavakat kaptunk már görög,német,francia,angol,dán,amerikai nyomtatott vagy online oldalaktól is. Egy angol promoter is megkeresett ,hogy dolgozzunk együtt de Anglia azért nem a közelben van,hogy csak úgy átruccanjunk egy turnéra.

 Mik a tapasztalatok a külföldi fogadtatásról?

Gyakorlatilag csak pozitív. Ha negatívumot mondanak az többnyire abban merül ki, hogy nem nagyon tudják hová tenni a zenénket a palettán. Furcsállják, hogy nem egy adott zenei stílusban mozgunk, hanem ez akár számonként változik. Hiába vagyunk három hanggal lehangolva ennek ellenére hangzásilag nem vagyunk egy kiköpött stoner banda, bár többnyire ide sorolnak minket. Érdekes hallani, hogy ki milyen ismert zenekart hall bele egy adott számba, pedig olykor közülünk nem is hallgatja az adott zenekart senki. Bátran nyúlunk típusidegen megoldásokhoz, mert a változatosságot mindannyian szeretjük és nem is akarunk / tudunk csak egyfajta zenei közegben mozogni. Ez főleg az új lemezre igaz ahol is különböző hangú és stílusú énekesekkel tudtunk együtt dolgozni, és a két vendég gitáros is  hozzáteszi a saját stílusát a dalokhoz ami szintén nem segít jobban ahhoz ,hogy jobban  be lehessen határolni a zenénket. Elismerően szólnak a hangzásról is, ami  Takács  Zoltán „Jappán”-nak köszönhető. Ő sem az a kifejezetten metál/rock közegben dolgozó hangmérnök, producer. Valószínű,hogy ha egy olyan valakivel dolgoznánk aki egy adott zeneiséget képvisel akkor mi is inkább úgy szólalnánk meg mint ahogyan abban a stílusban kell.

Mekkora nálatok a dalszövegek szerepe a zenén belül?

Gyakorlatilag az éppen aktuális énekes határozza meg, hogy miről szóljon a szöveg. Az ő gondolatvilága jelenik meg a számokban. Mi nem szólunk bele. Nem gondolom, hogy túl nagy jelentősége van a dalszövegeknek. Legalább is nekem. Tizenéves koromban fordítgattam utoljára  dalszöveget, mondjuk az Napalm Death és Obituary volt, de ott mondjuk tényleg kíváncsi is voltam vajon mit üzenhet a szerző!

Milyen forrásból származnak az inspirációk a szövegek megírásához?

Hát itt az énekeseket kell megkérdezni. Négy különböző egyén , négy különböző látásmód.

Van a dalok szövegei között összefüggés, vagy inkább aktuálisan felmerülő témákat

dolgoztok fel?

Itt is csak magamat tudom ismételni amit az éppen aktuális énekes gondol,érez .

Kik a fő inspirációitok, a zenén belül és kívül?

Nálunk mindenki más zenei közegből érkezett így mindenkire más zenék hatottak. Teljesen más a háttere mindenkinek, van itt metál, grunge, alternatív, jazz, punk. És szerencsére a mai napig tudunk mutogatni új muzsikákat egymásnak.

Mennyire befolyásolja a civil életeteket a zenekar, a zene?

A zenét nem kell és nem is  lehet lerakni. Mindenhol körül vesz az autóban/dugóban , munkahelyen a mindennapi monotóniát elviselve, vagy csak ha a kertedet kell felásnod és semmi kedved hozzá, akkor is jobban telik az idő.  Senki nem a zenélésből él, ez csak felfrissülés a hétköznapi rohanásból.

Mennyire vagytok nyitottak a metalon kívüli zenei stílusokra?

Teljesen. Gyakorlatilag egy „metalhead” van a bandában, a többiek csak érintőlegesen hallgatnak zúzdát.

 Merítetek inspirációt más stílusokból a saját munkátokhoz?

Ha hallgatsz zenéket akkor az hat is rád. Ezért kell különböző zenéket hallgatni. Minél több stílust ismersz annál több inspirációt gyűjthetsz. Ezért is szoktam megkérni akár kvázi idegeneket, hogy ha  összefutunk mondjuk valahol az éjszakában mutassa meg az ő három kedvenc előadóját. Fantasztikus  zenéket ismerhet így meg az ember amit máshogyan semmilyen zenelejátszó ajánlásától  sem kaphat.

Tetszett? Oszd meg a barátaiddal \m/