PREMIER! Testem a vásznom, dokumemtumfilm a tetotválásról

Ma jelent meg a tetoválásokról szóló Testem a vászon című dokumentum film, amiben Borbás Róbert és Sárközi Zsolt is szerepel. A filmet a Thornflieds production készítette, Tarczi Tamást a rendezőt kerestük meg és érdeklődtünk a videó kapcsán.

 

Ki vagy mi adta az ötletet a film elkészítéséhez?

2018 végén az AMC tendert hirdetett egy új, saját gyártású sorozatra a Spektrumon, mi pedig a Thornfields production csapatával elérkezettnek éreztük az időt hogy a zenei tartalmak után valami újban is kipróbáljuk magunkat. A kikötés az volt, hogy hazai szemszögből releváns tartalmakra várnak ötletet, összeültünk hát a csapat pár tagjával és számtalan téma javaslat született. Mivel nem volt dokumentumfilmes referenciánk, a legbölcsebbnek azt találtuk ha egy pilot epizódon keresztül prezentáljuk magunkat, viszont csak egy hónap volt a leadási határidő végéig. Maráczi Krisztián operatőrrel úgy véltük, hogy 15 szalonokban töltött év után a tetoválás egy olyan témakör lenne amit látványosan be tudnánk mutatni miközben sokat tudnánk róla mesélni. Persze tévedtünk, a kutatómunka és az interjúk hamar rádöbbentettek milyen felszínes ismereteink voltak a tetováltatás történelmi múltjáról. Így hát éjt nappallá téve dolgoztunk és leadtuk a pilot-ot, mégsem minket választott az AMC. Ekkor az anyag kb 85%-osan állt a jelenlegi formájához képest, de már rengeteg kiváló ember munkája, segítsége és támogatása halmozódott fel az benne, így mindenképp nyilvánossá akartuk tenni. Sajnos 2019 elképesztően sűrűre sikeredett így sajnos csak 2020-ra tudtuk befejezni.

 

Mi alapján választottátok ki a filmben szereplőket? Örültek a megkeresésnek?
Először Borbás Robinál kopogtattunk, őt a hőskorból ismertem, sok közös fellépésünk volt amikor még a Sharon Tate-ben dobolt. Azonnal beállt az ötlet mögé és sokat segített az interjú alanyok kiválasztásában. Szerintem ő is szent küldetésnek érezte, hogy kísérletet tegyünk az idősebb – zsigerből tetoválás ellenes – korosztály és a tetováltak közelítésére, egymás szemszögeinek bemutatásával.

Egyszerre érzem magam hálásnak és meglepettnek, hogy a résztvevőknek mennyire szívügye lett ez a kis project, gyakorlatilag benzinköltségből forogtunk le. Az utolsó komponens Szabó Győző narrációja volt, akit a most készülő Toxikoma film forgatásain volt szerencsénk megismerni és egy igazi csupa-szív forma, nagyon hálásak vagyunk a hangjáért.

 

Mi volt a legfontosabb dolog amit a filmben beakartatok mutatni? 

Kidolgoztuk a film tematikáját, de nyitva hagytuk a végét. Tudtuk hogy akarunk történelmi kitekintést, szociológiai oknyomozást, feltárni a folyamatokat amik a jelenlegi helyzethez vezettek, de nem szabad eldöntenünk hogy mi lesz a konklúzió, hagyjuk hogy az interjúkon keresztül a valóság megírja a történetet. Persze az interjúk több órásra nyúltak, és erőszakosan meg kellett trimmelnünk hogy milyen témakörök maradjanak bent. Lehetett volna még bőven mit mondani a témáról, hiszen az eredeti terv szerint egy egész évadhoz gyűjtöttünk anyagot.

 

A film összes készítője tetovált, így magának érezte a történetet?

Vicces, de az egyik fő alkotó, Saleh Omar – aki az adatgyűjtéstől a drone felvételeken át a 3D animációért felelt – muszlim hitének megfelelően nem visel tetoválást, de természetesen ő is szívügyének érezte az intolerancia elleni harcot.

 

Terveztek-e folytatást akár a tetoválás témában vagy más területen?

Szerintem a dokumentumfilm egy nagyon fontos formátum, aminek döntő szerepe volt és lesz az emberiség szemléletformálásában, így a jövőnk alakulásában is. Rengeteg téma van amihez szívesen nyúlnék mélyrehatóbban. Persze egy forgatás mindig financiális kérdés is. Ami biztos hogy a Thornfields production továbbra is foglalkozni fog zenei videókkal, jelenleg az Omega Diatribe új lemezének debütáló klipjén dolgozunk, illetve egy kisjátékfilm előmunkálatait is megkezdtük.