MAYNARD JAMES KEENAN (TOOL) inspirálta a RAGE AGAINST THE MACHINE Killing In The Name riffjét

Rage Against The Machine Killing In The Name című száma minden idők egyik legerőteljesebb és legikonikusabb rock-szerzeménye. A szöveg egyszerű, könnyen megjegyezhető és nagyon hatásos. A Rolling Stone Music Now vendégeként Tom Morello beavatta a rajongókat, hogy valójában mi inspirálta a szám egyik klasszikus sorát, valamint azt is elmondta, hogy Maynard James Keenan a Tool-ból hogyan segített a jellegzetes riff ihletésében.

Amikor a “Fuck you I won’t do what you tell me” részletről volt szó, Morello elmondta, hogy szerinte ez “Zack de la Rocha egyik legbrilliánsabb szövege”.

Számomra ez [az 1800-as évekbeli rabszolga-felszabadító aktivista] Frederick Douglass-re reflektál. Ő azt mondta, hogy a pillanat, amikor szabad lett, nem az volt, amikor fizikailag elszakadt a kötelékeitől. A pillanat az volt, amikor a gazdája azt mondta: igen, mire ő azt felelte: nem. Ez a Fuck you I will not do what you tell me lényege” – fedte fel a gitáros. “És ezért olyan ösztönző ezt ordítani például az ostoba szövetségi ügynököknek, akik könnygázt szórnak az amerikai polgárokra.

A halhatatlan riffre és a későbbi start/stop momentumra a Rage Against The Machine 1992-es, azonos című albumáról is van Morello-nak egy-egy story-ja.

Amikor gitárórát adott egy tehetséges helyi rajongó-zenésznek, Morello a drop-D-hangolást mutatta neki, amit a Tool Maynard James Keenan-tól tanult, mivel mindketten játszottak együtt, amikor a Rage Against The Machine annak idején a kezdeti szakaszában volt, Keenan pedig épp akkor szállt ki a komikus punk rock zenekarából, a Green Jellö-ból, és épp új projekt után nézett.

Én akkoriban basszusgitáron játszottam, egy vacak Ibanez bass-en. Azt mondtam, hogy ‘amikor drop-D-ben játszol, az újfajta ujjrendeket tár fel’. Az első téma, amit játszottam neki, az ez a riff volt. Mondtam, hogy várjunk egy kicsit, és felvettem a kis Radio Shack felvevőmre” – emlékezett vissza Morello.

Mielőtt de la Rocha hozzátette a bizonyos buzdító sorokat, eredetileg instrumentális track volt, és a zenekar akkoriban az első nyilvános fellépésük introjaként használta a Cal State Northridge-en. Változásokon ment keresztül, amikor rákerült a szöveg, de azt a túlságosan konfliktusébresztő mivolta miatt nem nyomtatták rá a szövegkönyvre.

Igazából azért hagytuk le a szövegkönyvről a dalt, mert tulajdonképpen van benne két sor, 16 “fuck you” és egy “motherfucker”. Úgy gondoltuk, hogy a sok politikai költemény mellett ez az egy beszéljen magáért” – vallotta be a gitáros.

Később Morello elmondta, hogy Michael Goldstone A&R-dolgozó, akit Morello zseniként emlegetett, arra kérte a bandát, hogy szedjék ki a Killing In The Name elejéről a “dunna-dunt” szekciót, mert hallotta a dalban a slágert, “de csak ha nincs benne az az idióta, sokszor megállós rész” – így mondta. “Teljesen biztosak voltunk benne, hogy kell bele az a rész, és szerintem ezt a történelem is megerősítette.

Ez egy eseménydús év lett volna a Rage Against The Machine számára, ugyanis tavaly bejelentették a régen várt újraegyesülésüket, azonban a visszatérésüket el kellett halasztaniuk a járvány miatt a jövő évre.